נעלי טרום הליכה – איך עוברים את התקופה הזו?

מערכת שורש  כג טבת, תשפא  1/7/2021

איך בוחרים נעלי טרום הליכה ואיך אפשר למצוא באינטרנט?
.......................

נעלי טרום הליכה – איך עוברים את התקופה הזו?

נעלי טרום הליכה מעידות על כך שילדכם הגיע לשלב מיוחד בחייו – הוא מתחיל ללכת. הוא עושה צעד ונופל, עושה צעד ונופל וחוזר חלילה. נעלי טרום הליכה אומנם מגינות עליו מפני הקור של הרצפה ומפני כך שחס וחלילה הרגליים הקטנות והעדינות שלו לא יחתכו ממשהו, אבל הן גם כאילו אומרות – יש לכם יותר עבודה עכשיו.

למה? כי הילד מתחיל ללכת. מיצור קטן שכל היום היה רק שוכב או מקסימום יושב, הוא פתאום מתרוצץ לאיטו בבית. עד עכשיו היינו יכולים לשים אותו על משטח ההפעלה קרוב אלינו והיינו יכולים לראות בדיוק מה הוא עושה. עכשיו, אנחנו צריכים להיות ערים להיכן הוא נמצא בכל רגע נתון.

איך עוברים את זה? בשביל זה אני פה, בשביל להסביר לכם איך אני עברתי את זה עם ששת (כן, 6!) ילדיי ואולי גם להקל עליכם קצת.

קצת עליי

שמי מיכל, אני בת 43, נשואה ואמא לשישה ילדים מקסימים. אני ממש לא מתיימרת להיות איזו מומחית בנושא כי אני לא רופאת ילדים או פרופסורית להתנהגות או עוסקת בכל מקצוע אחר הקשור לילדים. אני פשוט אמא ועברתי כמעט כל סיטואציה אפשרית עם הילדים שלי. אני מנסה לעזור לכם, ההורים, לעבור בצורה הקלה ביותר את השלבים בחייהם בכך שאני מציגה לכם את הניסיון האישי שלי.

למה זהו שלב קשה?

בדיוק בגלל הסיבות שהזכרתי בפתיח. עד כה, יכולנו לשבת על הספה ולראות טלוויזיה או לבשל כשהמתוק שלנו שוכב לו על משטח ההפעלה שלו ומשחק בצעצועים שלו. עכשיו, הילד הקטנצ'יק הזה מתחיל לחקור את העולם וצריך לפקוח שבע עיניים כדי לראות מה הוא עושה, לאן הוא הולך, במה הוא נוגע כדי שחס וחלילה לא יפגע בעצמו או ישבור איזה עציץ או שניים.

מה אפשר לעשות?

לאבטח את הסביבה שלו! אני לא מתכוונת שתשלמו לחברת אבטחה שידביקו לו שומרים שיהיו איתו 24/7 וגם לא להתקין מצלמות אבטחה בכל פינה. הכוונה היא לקנות מוצרי בטיחות לתינוקות כמו מנעולים מיוחדים למגירות כדי שהוא לא יפתח את אלה שיש בהם דברים מסוכנים כמו סכינים או כל דבר מסוכן אחר. דבר נוסף שכדאי לקנות זה סגירה בטוחה לדלתות כדי שלא יתקעו לו האצבעות וגם שערים כאלה אם אתם רוצים להגביל לו את חופש התנועה כדי שיישאר בטווח הראייה שלכם.

בסופו של דבר, אין מנוס מהעניין וחייבים להשלים עם זה שהילד הקטן שלכם, שרק לפני רגע חזרתם איתו הביתה מבית החולים, כבר מתחיל ללכת. כל מה שאפשר לעשות זה לשים לב למה שהוא עושה ולאן הוא הולך ופשוט להשגיח עליו ולדאוג לו. כדאי מאוד שתתרגלו לזה כי זה מה שאתם הולכים לעשות במשך כל חייכם בתור הורים, זה תפקידנו.

מקווה שקצת הקלתי עליכם ושתקופה זו תעבור עליכם בצורה הכי קלה, נעימה ובטוחה, לא רק לכם אלא גם לילד שלכם.

שאלות נפוצות בנושא נעלי טרום הליכה

איפה קונים נעלי טרום הליכה?

אני מציעה לקנות נעלי טרום הליכה בחנויות מוכרות ובעלות מוניטין טובכמו למשל נעלי נמרוד. אני גם מציעה להתייעץ עם אנשי המקצוע המומחים שעובדים בסניפי החנות. הם יעזרו לכם להתאים את הנעל לילדכם בצורה הטובה ביותר.

לאילו דגשים צריך לשים לב כשקונים נעלי טרום הליכה?

יש לשים לב למספר דברים: גמישות הנעל, נוחות והכי חשוב התאמה לרגלו של הילד.

האם כדאי לקנות נעלי טרום הליכה באינטרנט?

זה כמובן אפשרי במידה ואתם יודעים בדיוק איזו נעל מתאימה לילד שלכם. במידה ולא, עדיף ללכת לחנות ולברר עם אנשי המקצוע את העניין כי חבל לקנות סתם ואז להחליף. במידה והחלטתם בכל זאת לקנות נעלי טרום הליכה און ליין, בדקו קודם מהי מדיניות החלפת והחזרת המוצרים של החנות.